آیا لیزر موهای زائد بدن سرطان‌ زاست؟ + عوارض لیزر بر بدن

لیزر مو و سرطان

آیا لیزر موهای زائد بدن سرطان زاست؟

تعداد زیادی از افراد به خصوص خانم‌‌ها از مو‌‌های زائد بدن خود رنج می‌برند و دوست دارند از شر آن‌ها برای همیشه خلاص شوند. روش‌های زیادی برای از بین بردن موهای زائد بدن وجود دارد ولی بسیاری از آن‌ها موقتی بوده و استفاده طولانی مدت از این روش ها باعث آسیب رساندن به سطح پوست می‌شود.

لیزر درمانی یک روش قطعی و مطمئن است که موهای زائد بدن را به صورت دائم از بین می‌برد. ولی شاید برای شما سوال است که آیا لیزر موهای زائد بدن سرطان زاست و به سلامتی آسیب می‌زند ؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است اول با روند لیزرموهای زائد آشنا شوید.

عملکرد لیزر موهای زائد بدن چگونه است؟

عملکرد لیزر موهای زائد بدن چگونه است؟

لیزر یک نوع پرتو نور است که در صنعت و پزشکی کاربردهای بسیاری دارد. از لیزر در پزشکی برای جراحی‌های مختلف‌، مثل عمل لیزر چشم استفاده می‌شود.

حدود ۲۰ سال است که از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌شود و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

لیزر یک اشعه نور بسیار قدرتمند است که ریشه مو را به صورت دائم می‌سوزاند.  این اشعه از بافت پوست وارد شده و به فولیکول مو می‌رسد و پیاز مو را برای همیشه از بین می‌برد. نور لیزر هر چیزی را که تیره باشد حرارت می‌دهد و می‌سوزاند. موهای تیره در داخل فولیکول مو بر اثر حرارت سوزانده می‌شوند و از بین می‌روند.

پیشنهاد ما به شما:  جوانسازی پوست صورت با لیزر مدرن آر اف فرکشنال (Fractional RF)

موهای بدن دارای یک چرخه ثابت (استراحت و رشد) هستند. یعنی در یک زمان تعدادی از موها در حال رشد و تعدادی دیگر در حال استراحت‌اند. هنگام لیزر اگر فولیکول‌ در حال استراحت باشد  لیزر روی آن تاثیری نمی‌گذارد واز بین نمی‌رود. بنابراین برای از بین بردن موهای زائد بدن، نیاز به چندین جلسه لیزر درمانی در فواصل مشخص است.

مطلب پیشنهادی: هزینه لیزر موهای زائد

فواید استفاده از لیزر درمانی:

با اینکه لیزر به طور کامل نمی‌تواند تمام موهای زائد را از بین ببرد اما در حال حاضر تنها راهی است که به عنوان روش کاهش دائمی موهای زائد توسط FDA مورد تایید قرار گرفته است.

دستگاه لیزر به حدی می‌تواند موها را کاهش دهد به طوریکه دیگر نیازی به روش‌هایی مثل شیو کردن، استفاده از کرم‌های موبر‌ و دستگاه‌های اپیلیدی برای از بین بردن موهای زائد بدن نیست.

لیزر را می‌توان برای هر کدام از قسمت‌های بدن  مانند پاها،  زیر بغل، خط بیکینی، صورت،  شکم و… استفاده کرد. در حقیقت این روش بسیار سریع و کارآمد است و هیچ محدودیتی برای استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن وجود ندارد.

یکی از مهم‌ترین نکات استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن، میزان درد کمی است که توسط بیمار تجربه می‌شود. درد لیزر بسیار کمتر از اپیلاسیون است و لازم به ذکر است که با تداوم در تکمیل جلسات لیزر بر اثر نازک شدن موها، همان دردی که در جلسات اولیه شما احساس می‌کنید کاملا از بین می‌رود.

مدت زمان جلسات درمان

مدت زمان جلسات درمان بسیار کوتاه بوده و به عنوان مثال برای از بین بردن موهای زائد کل بدن یک ساعت کافی است.

پیشنهاد ما به شما:  مزونیدلینگ چیست؟ جوانسازی پوست + کاربردهای آن

اما برای تکمیل درمان و رسیدن به نتایج مطلوب باید حدود ۳ الی ۶ جلسه با فاصله زمانی مشخص شده توسط متخصص، به کلینیک مراجعه نمایید.

تکنولوژی لیزر در عین سادگی بسیار موثر است و با هدف قرار دادن فولیکول‌های مو، آن‌ها را از بین می‌برد و در نهایت به شما را به نتیجه مطلوب می‌رساند. همه مردم به دنبال روشی هستند که سریع‌تر و دقیق‌تر بتواند آن‌ها را برای از بین بردن موهای زائد بدن کمک کند. در حقیقت می‌توان گفت که لیزر درمانی همه این ویژگی‌ها را دارد.

در روش فوق تعداد قابل توجهی از موهای زیر پوستی از بین می‌روند و از رشد مجدد آن‌ها جلوگیری می‌شود.

هر چند بعد از انجام لیزر علائم موقتی مانند تورم، قرمزی پوست و التهاب وجود دارد ولی بعد از گذشت چند روز کاملا از بین می‌رود.

مطلب پیشنهادی: تفاوت فیلر مو با مزوتراپی

مضرات لیزر موهای زائد بدن چیست؟

مضرات لیزر موهای زائد بدن چیست؟

برای اینکه لیزر به پیاز مو برسد باید از لایه سطحی پوست که اپی‌درم نام دارد عبور کند. پیاز مو در ناحیه درم درزیراپی‌درم وجود دارد. اپیدرم مانند پیاز و ساقه‌ی مو، ملانین دارد. اشعه  لیزر در راه  رسیدن به پیاز مو، کمی هم جذب اپی‌درم می‌شود. به همین دلیل است که عوارضی مانند سوختگی، تغییر رنگ پوست، زخم و دیگر عوارض مشابه ایجاد می‌شود.

اینکه لیزر چقدر عوارض داشته باشد بستگی به ویژگی‌های دستگاه و همچنین رنگ پوست افراد دارد. افرادی که پوست تیره‌تری دارند بیشتر در معرض حساسیت‌های پوستی قرار دارند. به دلیل اینکه ملانین بیشتری در پوست آن‌ها وجود دارد.

عوامل دیگری که باعث ایجاد حساسیت در لیزر موهای زائد بدن می‌شود شامل مدت زمان تابش، طول موج لیزر، اندازه نقطه تابش و استفاده نامناسب از تکنیک‌های خنک‌کننده پوست است.

پیشنهاد ما به شما:  ترماژ بهتر است یا هایفو؟

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست(لیزر مو و سرطان)؟

شاید از خود بپرسید که لیزر مو زائد بدن سرطان‌زا است(لیزر مو و سرطان)؟  مسلماً جواب این سوال منفی است؛ چرا‌که لیزر درمانی یکی از شایع‌ترین روش‌های از بین بردن موهای زائد بدن، زگیل، خال و…  می‌باشد و پزشکان به‌عنوان یک روش مطمئن و کارآمد برای درمان از آن استفاده می‌کنند.

انرژی موجود در نور لیزر به حالت سطحی بوده و هرگز به عمق پوست وارد نمی‌شود. دستگاه‌های لیزر به صورتی طراحی شده‌اند که فقط پیاز مو را هدف می‌گیرند. البته پزشک باید مهارت کافی در این کار را داشته باشد و نور لیزر را به صورت طولانی مدت و مستقیم به فولیکول‌های مو نتاباند.

نکته‌های بالا به این معنا نیست که استفاده مکرر و طولانی مدت از لیزر برای بدن هیچ خطری نداشته باشد.  لیزر زمانی بی‌خطراست که به ندرت و توسط کادر مجرب، با مهارت‌های لازم و تجهیزات مدرن استفاده شود. زیاده روی در هر کاری می‌تواند برای انسان خطرناک باشد و مشکلات زیادی را به وجود آورد.

کلام آخر:

لیزر موهای زائد بدن یک روش ایده آل برای از بین بردن موهای زائد بدن است. انجام لیزر تقریباً هیچ خطری ندارد و تمامی افراد می‌توانند با خیال راحت برای از بین بردن موهای زائد بدن خود از آن استفاده کنند.

بسیاری از افراد این تصور غلط را دارند که  لیزر مو و سرطان به همدیگر ارتباط دارند و از انجام آن خودداری می کنند ولی این تصور کاملاً غلط است.

بهتر است برای انتخاب پزشکان و کلینیک خود دقت لازم را داشته باشید و از خدمات  کلینیک تخصصی ترانه استفاده کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

امتیاز شما به این مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − شش =