ترماژ بهتر است یا هایفو؟

فرق هایفو و ترماژ

بررسی تاثیر هایفوتراپی روی پوست صورت

وجود چین و چروک های روی پوست، گودی زیر چشم، ورم اطراف چشم و آویزان شدن پوست از مواردی هستند که با افزایش سن به طور ناخود آگاه سراغ انسان می آید. برای پیشگیری از این مشکلات پوستی یک سری روش ها و درمان های خانگی وجود دارد که ممکن است در دراز مدت پاسخ دهد اما نیاز به صبر وحوصله فراوان دارد.

از طرفی روش های دیگری مانند انجام عمل های جراحی زیباسازی پوست نیز وجود دارند  که هر چند سریع تر به جواب می رسد اما ممکن است گاهی خطرهایی را در پی داشته باشد و تا حدودی نیز با درد همراه خواهد بود. در کنار این روش ها، دو روش ترماژ و هایفو هم وجود دارند که به صورت غیر تهاجمی عمل می کنند و می تواند جایگزین خوبی برای روش های قبلی باشد. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که ترماژ بهتر است یا هایفو؟ با ما باشید تا این سوال را پاسخ دهیم.

برای افراد با استایل سینکر کدام روش بهتر است؟

برای افراد با استایل سینکر کدام روش بهتر است؟

برخی افراد با استایل سینکر دچار پیری می شوند یعنی حالتی شبیه به گودی در صورت آن ها ایجاد می شود. این نوع از پیری صورت معمولا با حالتی از کاهش حجم در نواحی اطراف صورت خود را نشان می دهد که حالت فرورفتگی در پوست را به دنبال دارد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده درمان پیری این افراد با روش ترماژ نتیجه مطلوب تری را خواهد داشت، چراکه در این روش چربی های پوستی از بین نمی روند و در واقع صورت پر تر نشان داده می شود.

پیشنهاد ما به شما:  مزوتراپی ابرو، قیمت مزوتراپی ابرو + مشاوره رایگان

استایل سالگر در مقابل ترماژ یا هایفو

استایل پیری سالگر به معنای حالت شل شدگی و آویزانی پوست گفته می شود که در برخی از افراد با کهولت سن دیده می شود. علت به وجود آمدن حالت آویزانی پوست، کاهش کلاژن موجود در سلول های پوستی است که به روش هایفو قابل درمان خواهد بود. در روش هایفو لایه های پوستی مستحکم تر شده و به عبارتی دیگر لیفت می شوند.

برای جوانسازی پوست این افراد، استفاده از روش هایفو بهتر از روش ترماژ نتیجه می دهد، چراکه با استفاده از هایفو دمای سلول ها در لایه کلاژن بالاتر رفته و در اثر وارد شدن این دما، بافت های چربی اضافی از بین می روند.

استایل رینکر با روش هایفو درمان می شود یا ترماژ؟

پس از معرفی استایل های پیری سینکر و سالگر حال به سراغ استایل رینکر می رویم. رینکر به چه معنا است؟ افرادی که صورت آن ها پر از چین و چروک است را استایل رینکر می گویند. این خط های چین و چروک ممکن است در اطراف لب، چشم، ابرو و یا هر ناحیه دیگری از صورت باشد. گاهی برای درمان این افراد از روش فیشیال استفاده می شود اما برای درمان طولانی تر معمولا از یکی از روش های ترماژ یا هایفو کمک گرفته می شود.

روش درمانی که برای استایل رینکر یا صورت پر از چین و چروک پیشنهاد می شود، ترماژ خواهد بود. افرادی که دارای چین وچروک های اطراف چشم و یا لب هستند می توانند برای انجام ترماژ به کلینیک معتبری مراجعه نمایند.

پیشنهاد ما به شما:  مزوتراپی چیست؟ افزایش حجم مو و کاربرد های آن

مقایسه نحوه کارکرد ترماژ و هایفو

در هر دو روش درمانی ترماژ و هایفو از انواع انرژی های مختلفی برای تحریک لایه میانی پوست استفاده می شود. با وارد شدن این انرژی سلول های پوستی تحریم شده و در نتیجه کلاژن های مفید پوستی تولید می شوند. قدرت این انرژی ها به اندازه ای است که می تواند از سطح پوست به سمت لایه کلاژنی رسوخ کند بدون اینکه لایه های دیگر را درگیر کند.

تفاوت دو روش ترماژ و هایفو در نحوه کارکرد این است که از انرژی های متفاوتی برای نفوذ در پوست استفاده می کنند؛ انرژی استفاده شده در روش ترماژ، انرژی با فرکانس رادیویی است اما انرژی به کار رفته در روش درمانی هایفو، انرژی اولتراسوند متمرکز خواهد بود. تزریق تخصصی فیلر روسی از دیگر روش های جوانسازی پوست است که می تواند به زیباتر شدن صورت شما کمک کند.

هر آنچه که لازم است درباره ترماژ بدانید!

ترماژ یکی از روش های پر کاربرد در زمینه جوانسازی پوست است که از انرژی با فرکانس رادیویی برای رساندن حرارت به بافت های زیرین پوست استفاده می کند. لایه هدف در روش ترماژ همان لایه ای است که قدرت تولید کلاژنی را دارد. با ساطع شدن انرژی به لایه هدف سلول های پوستی تحریک شده و مجاب به کلاژن سازی می شوند که با تولید این کلاژن ها استحکام پوستی افزایش پیدا کرده و پوست صورت لیفت خواهد شد.

پوست های شل و آویزان شده، پوست های چین و چروک دار که تولید کلاژن در آن ها کاهش یافته می توانند مناسب ترین گزین ها برای درمان به وسیله ترماژ باشند. حرارتی که از طریق دستگاه ترماژ به پوست داده می شود توانایی از بین بردن آکنه های پوستی و لکه زخم را خواهد داشت.

پیشنهاد ما به شما:  فیشیال تخصصی صورت و مزایای فیشیال صورت

آشنایی یا روش درمانی هایفو

آشنایی یا روش درمانی هایفو

در روش هایفو برای درمان مشکلات پوستی از امواج اولتراسوند استفاده می شود. انرژی فراصوت به لایه هایی باعمق متفاوت به پوست ساطع می شوند که همین موضوع باعث بالا رفتن دمای سلولی پوست و برطرف بافت های اضافی خواهد شد. تفاوتی که در اینجا میان روش درمانی هایفو با ترماژ می توان مطرح کرد این است که در روش هایفو لایه های عمیق تری از پوست هدف انرژی قرار داده می شود.

افرادی که به دلیل بافت اضافه چربی دچار مشکلات پوستی شده اند بهتر است که تحت درمان هایفو قرار بگیرند؛ چرا که در این روش با بالا رفتن دما و حرارت لایه های عمیق پوست، بافت ها شروع به ارتعاش می کنند و در نتیجه از حجم آن ها کاسته می شود. از بین رفتن این بافت های چربی می تواند ضایعات پوستی را نیز نابود کند.

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر کردیم، هر کدام از روش های هایفو و ترماژ در موارد مشخصی به کار می روند و معمولا تعیین این موضوع بر عهده پزشک متخصص خواهد بود. به طور کلی افراد با بافت چربی اضافه در پوست می تواند از روش هایفو استفاده کنند و در مقابل افراد دارای چین و چروک پوستی برای گرفتن نتیجه مطلوب بهتر است که به سراغ روش ترماژ بروند. پلاسماجت و انواع آن مقاله ای دیگر در زمینه جوانسازی پوست است که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

امتیاز شما به این مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − شش =